Flöjt TooT 2.0 Nuvo Svart i gruppen Instrument & tillbehör / Blockflöjt hos musikskolan.se (NUV260)
Flöjt TooT 2.0 Nuvo Svart

TooT är en flöjt som kombinerar blockflöjtskroppen med tvärflöjtsmunstycke. Ett perfekt steg för de yngsta musikanterna som vill lära sig spela tvärflöjt.

TooT 2.0 har med smarta klaffar i silikon som gör det superenkelt att täcka hålen, även för små händer med små fingrar.

TooT är stämd i C som en sopranblockflöjt med samma grepp som på blcokflöjt. Munstycket är som på en tvärflöjt, men till varje flöjt emdföljer utbytbar munplatta. Med "First Note"-munplattan kan alla nybörjare direkt få ton i flöjten.

TooT har en mjuk och behaglig ton och flöjten är tålig och lättskött. Du kan t o m spela på den i dyschen utan att den skadas.

TooT överkomlinga pris gör det lätt att prova på tvärflöjts-spel. Därför kan den fungera bra som första instrument i t ex klassorkestrspel, i blockflöjtsundervisning där läraren kombinerar blockflöjt och tvärflöjtselever eller för väldigt unga elever som vill komma igång med flöjtspel.

Fodral ingår.

Artnr: NUV260
TooT är en flöjt som kombinerar blockflöjtskroppen med tvärflöjtsmunstycke.

Tillbehör

Blockflöjt sopran Nuvo Recorder+ vit-rosa
Blockflöjt med smarta klaffar i silikon.
Blåsbus 1 Tvärflöjt
Trevlig och bra spelskola för alla som vill lära sig spela flöjt. På Spotify f...
Notställ K&M 101 Svart
Svartlackat trådnotställ.