colours of strings - nybörjarmaterial för violin, viola och cello i gruppen Noter & böcker / Cello / Spelskolor hos musikskolan.se (Stral01)
colours of strings - nybörjarmaterial för violin, viola och cello

349 kr / 329 kr
Vårt lägsta pris 1-30 dagar innan prissänkning: 349 kr

Nybörjarskola för violin, violia och cello. För undervisning i alla möjliga kombinationer av det tre instrumenten.

Detta är ett trestämmigt samspelsmaterial för violin, viola och cello i valfri kombination. Musiken är komponerad med en minimalistisk tanke. Målet är att göra spelandet lätt och roligt, så att den som spelar ska känna att den kan.

De olika stämmorna i varje färg (stycken i colours of strings) är markerade med en cirkel, en fyrkant och en triangel. Stämman som är markerad med en cirkel består endast av lösa strängar och kan spelas från första stund eleverna plockar upp sitt instrument. Den kan också spelas med pizzicato och senare med stråke.

Fyrkants-stämman innehåller några enkla grepp. Detta är också idealiskt för att lära sig läsa noter, eftersom den har ett begränsat antal toner och använder återkommande mönster.

Den tredje stämman är markerad med en triangel. Den går över fler strängar, har större intervaller och innehåller fler tekniska utmaningar.

Att stämmor ligger på samma sida gör det lättare för eleverna att prova en annan stämma när de är mogna för det. Varje instrument har sin egen sida med stämmor. Det är då också enkelt för lärren att kommunicera med en blandad grupp elever eftersom stämmorna är representerade av geometriska figurer.

För play-along: Du kan spela en stämma eller flera, tillsammans med inspelningen på StringalongsYouTube-kanal Youtube.com/@String-along eller spela med andra och kombinera det med färgens andra stämmor. Här är en länk till den spellistan:

Utgiven: 2024
Författare: Sarah Carlsson
CD-skiva: Inspelningar på YouTube

Artnr: Stral01

Nya Små låtar för små stråkar Violin
Musikstycken och teknikövningar för nybörjare på fiol.
295 kr 350 kr
Stråktåget 1 Cello
Ett ensemblematerial som kan användas efter första spelåret.CD med medryckande komp...
Köp!
Stråkyra 1 Altfiol
Nybörjarskola för viola, med MP3-cd.
Violinisten 1
Sveriges mest sålda fiolskola med långsam och väl genomtänkt progression.